In Cochem

Het geweldige uitzicht op de Reichsburg.

Het geweldige uitzicht op de Reichsburg.

Hmm even vergeten, het is de dag voor een internationaal vakantieweekend en er zijn erg veel toeristen naar Cochem. We willen een kamer voor twee nachten. Volgens “Verkehrsamt Information” had alleen ‘Pension Thomas’ nog een kamer voor 2 personen. De Valwiger strasse. Pension Thomas is zelfs voor mij (de brug over en met weg mee rechtsaf) eenvoudig te vinden. Het is vol, maar buurman pensionhouder Holzenbein staat op straat en heeft wel een kamer voor ons, voor twee nachten voor een normale prijs. Prima toch? Boven blijkt de standaard eenvoudige kamer een spectaculair uitzicht op de Reichsburg Cochem te hebben. Nooit hadden we zo’n mooi uitzicht.

IMG_5417bIMG_5418bIMG_5419bIMG_5420b

Die avond vindt Ad zijn Haxe. Een typisch Duits gerecht, het onderbeen van een varken, met het zwoerd en vel gegrilld. Ik heb liever niks. Gelukkig staat er nog meer op de kaart, zo’n dagje motorrijden in de frisse lucht heeft een stimulerende werking op de eetlust. Het glaasje witte moezelwijn vooraf ook. Bij mijn eten kwam nog een glaasje witte wijn. Op de kamer laat ik de tv voor wat hij is en kijk ik naar buiten naar de Reichsburg terwijl het buiten donker wordt en de lichten op de burcht aangaan. Uiteraard met een nog een glaasje wijn. ± 21:50 test ik het bed, dat is on-Duits lekker hard ….. ik kom alleen nog even uit om me uit te kleden dan zak ik weg in een diepe slaap.

IMG_5435

Geef een reactie

