Ochtend in Thornhill

IMG_6346b

Het motregent de hele nacht door. Zes uur ben ik wakker, binnen in de tent kan ik niet goed zien of het een heldere dag wordt. Buiten is alles kleddernat, gelukkig regent het niet meer. Ik ga weer wandelen terwijl Ad slaapt. De weg het dorp uit gaat eerst naar beneden. Niemand op straat. Bijen zijn al actief, hommels die op de bloemen overnachten, zitten nog verkleumd bij te komen. In een weiland naast een beekje gaan de schapen als een kudde naar beneden om te drinken. Ik sta stil voor een foto en voel een midge in mijn oor bijten. Binnen een halve seconde komt er een hele zwerm op me af en moet ik anti-mits-meuk over me heen verstuiven. Het werkt.

Terug valt me op dat de tent erg sloppy staat. Er zitten ook heel veel langpootmuggen gevangen tussen binnen en buitentent. Terwijl Ad nog slaapt (of doet alsof) haal ik de buitentent los, pluk ik de langpootmuggen eraf, en zet ik de tent beter op.

???????????????????????????????

???????????????????????????????

Later op de middag ga ik nog eens kijken bij het Flanders Moss, dat aan het eind van deze weg te vinden is. Een klein maar erg mooi natuurgebied.

???????????????????????????????

IMG_6386

IMG_6387

???????????????????????????????

“En je zal groente eten!”

Geef een reactie

