Camping ergernissen

Zo25/8

Nooit raak ik hier op uitgekeken.

Nooit raak ik hier op uitgekeken.

IMG_6703

???????????????????????????????

Tering eind gereden en toen een heerlijk rustige camping gevonden. Ons tentje stond zo. Verder waren er weinig gasten. Een stel Britten met auto en tent lag te lezen. Later gingen ze weg met de auto. Ad ging weg op zoek naar een andere camping waar hij 31 jaar eerder gekampeerd had. Rust! Dat kwam goed uit want ik had mijn spannende boek bijna uit …..

IMG_6717

Tent staat, Ad is de hort op. Helemaal alleen was ik met mijn spannende boek dat ik bijna uit had. Life can be good!

Later arriveerden een Opa & Oma & kleindochter combinatie. De eerste kleine tent die ze bij zich hadden stond zo. Met tent 2 had opa meer werk. Het was een ook voor mij nieuw model waar bij eerst twee halve cirkels haaks t.o.v. van elkaar neergezet werden. Er volgden nog twee halve cirkels die samen in het vierkant stonden. Geïnteresseerd keek ik toe. Het duurde even voor vorm en doel duidelijk waren, een partytent. Modern en strak. Ik vond het allemaal leuk tot Ad terug van de wc vertelde dat er een tv en een Wii in de tent stond. En ja hoor binnen 5 minuten werd onze rust verstoord door de irritante stemmetjes die onlosmakelijk bij kinder-tv horen.

Binnen een kwartier had kleindochter er genoeg van.
“I wanne go to the park!” liet ze luid en duidelijk horen.
“Yes!” dacht ik. Helaas werd het niet meteen gehonoreerd …
“Come On Grandpa!” ging ze verder.
(“Yes, come on Granpa, zet die k*t-tv uit!” dacht ik bij mezelf)Het duurde even maar toen gingen ze naar de speeltuin. Daarna hoorde ik het stemmetje van de kleine zelf. Veel leuker dan die blèr tv.

Deze zondag was vroeg begonnen om 6:30. Zeven uur liep ik door Dufftown waar ik helemaal niemand tegen kwam. Ontbijt was in het hotel. De hotel houder vroeg iedereen of ze ‘fried  haggis’ bij het ontbijt wilden (ik niet, Ad wel) behalve bij onze mede Nederlanders die als laatste binnenkwamen. Hij was zo hard aan het werk dat hij het vergat en ze meteen een ‘full English’ incl. gebakken Haggis geserveerd kregen.

“No!!” was de ‘genuanceerde’ reactie van de Edenaren. Onverstoorbaar nam hij de ontbijten weer mee. Onze mede Nederlanders waren duidelijk niet gecharmeerd van het traditionele ontbijt.

“Just coffee and toast?” vroeg de hotelhouder onverstoorbaar en nog even vriendelijk aan de zoon,
“Yes!”
(“Yes please.” dacht ik bij mezelf)

11 thoughts on “Camping ergernissen

  1. Hallo Karin, ben dit jaar voor het eerst in Schotland geweest en ik vond het prachtig. Des te leuker om jouw verhalen te lezen. Ik kan mij jouw verslaving nu goed voorstellen. Al lezend krijg ik zelf ook weer zin om daar naar toe te gaan. Er valt zoveel te zien en te ontdekken en vooral ook te genieten. Wat dat betreft zijn je reisverslagen inspirerend. Ik lees ze graag.

  2. Edenaren zijn erg van “watteboerniekenttatvreettienie” probeer maar eens in die gemeente wat aparte voedingsmiddelen aan te schaffen……lukt niet.
    Toch ben ik verslaafd aan m’n darpje Lunteren.

Geef een reactie

