Valentijn

IMG_8610b

Valentijn gaat hier niet ongezien voorbij. Dat krijg je als je met een romanticus getrouwd bent. We zijn al eens naar London geweest voor een vlucht in de London Eye, de traditionele roos kwamen ook voorbij. De ene verrassing is uitbundiger dan de andere. Ik ben tevreden met elke verrassing.

bridges of madison countyTwee jaar geleden stuurde ik in de week voor Valentijn elke dag een romantische kaart naar het werkadres van echtgenoot. Zonder naam. Hij herkende mijn handschrift meteen, maar de jongens van de interne dienst die de post verdelen dachten dat hij een geheime vriendin had ….. en hij liet ze in die waan. Een filmkaart van ‘the Bridges of Madison County maakte de meeste indruk. Sommige kaarten kwamen nooit aan.

Nog voor we naar Brussel gingen liet Ad met een tevreden grijs doorschemeren dat hij zijn Valentijns verrassing al ‘geregeld’ had. Ik hou van verrassingen dus ik ging niet op zoek.
Ma-di-wo waren we in Brussel. Do-vr moest hij naar Waalwijk en zat ik thuis bij te komen. Gisteravond had ik een romantische Sushi maaltijd voorbereid. Geen toetje.

Opeens had hij een cadeautje in zijn hand. Chocola uit Brussel. En waar had hij dat verstopt? Achter de wortels in de koelkast. Het ‘misverstand’ van afgelopen zaterdag dat we met twee kilozakken winterwortel thuis kwamen was helemaal geen misverstand. Het was opzet, zodat hij iets achter de wortels kon verstoppen. Zijn grootste zorg was dat ik het toch zou vinden ….. ik weet in regel precies wat er in de koelkast ligt en dat ik zou zien dat er een vreemde plastic zak in ons kleine koelkastje lag.

Dus al die tijd dat ik in de keuken zat te rekenen ………………… lag het al klaar!

???????????????????????????????

3 thoughts on “Valentijn

      • Verbazingwekkend vind ik soms de verhalen over jaren later bezorgde post. Alsof er ergens stiekeme bewaarplekken zijn voor post.
        Dat bij postcrossing.com kaarten verdwijnen is ook jammer.

        Maar het leven bestaat inderdaad ook uit teleurstellingen ……

Geef een reactie

