Paterswolde

IMG_8629

Na Brussel nu Paterswolde. Ik zit op onze kamer. Beneden wordt driftig gegeten en vergaderd. Over de inhoud laat ik me niet uit. Voordeel van Groningen dat het voor ons aanzienlijk minder ver rijden is, ruim een uur met de eigen auto. 17:25 waren we hier. Ad vond gelijk al wat andere vergadertijgers, ik maakte van het laatste restje daglicht gebruik om alvast het fietsknooppunt bordje te vinden om morgen langs te gaan wandelen. Het valt niet mee, de weg waarlangs ik loop ligt op de schop en is letterlijk over een groot stuk omgeploegd. Ik kan er geen fietsroutenetbordjes vinden. Ik vermoed dat ze in de wegwerkzaamheden gesneuveld zijn. Ik loop stevig door tot het
einde, dan maar in het donker terug. Hopelijk doet de straatverlichting het nog
wel. Met succes, daar vind ik een verwijzing naar bordje 26. Mooi, morgen ga ik
hier verder.Op het moment dat de straatvelichting aangaat keer ik om.

IMG_8640bEr zijn drie restaurants langs dit stuk weg. Van twee is bijzonder duidelijk dat ze vanavond gesloten zijn. Bij een derde, verder weg langs het water brand licht. Zou ik daar kunnen eten. In het halletje staat de kaart, ik kijk vast. Alleen maar gigantisch buffet arrangementen. Vanaf  20,- pp als met minimaal 20 bent. Een gewone kaart zie ik er niet bij. Dat gaat hem vanavond niet worden. Gelukkig is er dichterbij ons hotel ook nog een chinees.

2 thoughts on “Paterswolde

  1. Tjeeemig, wat is dat gebouw veranderd! Ik woonde een jaar in Paterswolde toen ik in Grins studeerde, maar toen was het nog een dwarpke. Ben je nog door het Paterswoldse meer gelopen. Er was toen een dammetje.

Geef een reactie

