Probleem opgelost

Samsung C270 Red
Probleem opgelost.

In Brussel merkte ik het voor het eerst, telefoontjes van echtgenoot kwamen niet door op mijn gsm. Hij kon bellen wat hij wilde, kreeg een ‘nummer‑bestaat‑niet’ toontje en daarna kreeg ik alleen tekst dat het geprobeerd had. Maar dat hoor ik dus niet!
Hoe dat nu kon?
Ad had al in de winkel van zijn provider over dit probleem gepraat. Daar begrepen ze het niet. Zijn account zou ‘reset’ worden. Het enige gevolg daarvan was dat zijn voicemail weer aanstond (als we ergens een hekel aan hebben: voicemail #@$%!!)

Echter als wij samen op vakantie gaan en dan ieders ons weegs gaan is het toch wel verrekte handig als wij elkander kunnen bereiken niet waar? Het kan maar zo dat ik op de motor weer een verkeerde motorrijder op een verkeerde afrit achterna rij.
Ook na een dag vergaderen (Ad) of wandelen (moi) is de gsm een mooie uitvinding om te communiceren dat ik in Maaseik achter de koffie met boek zit te wachten.

Ik goochelde ons beider providers en daar bleek dat mijn provider dit soort storingen heeft …… tijd voor een bezoekje aan de telefoonwinkel van mijn provider, T-Mobile.

De twee verkoopsters hadden nog niet gehoord van een storing die maar over één nummer ging.
“Nee, natuurlijk niet!” dacht ik toen nog wantrouwig. Ik had er sowieso niet veel vertrouwen in dat het opgelost zou worden.
Echter toen raadde de meer ervarene van de twee wat het euvel zou kunnen zijn: de blokkeringslijst! Daarna waren ze nog een tijdje aan het zoeken in de instellingen van onze antieke telefoons
(ik had ze allebei bij me om het klip en klaar te laten zien) voor ze het gevonden hadden.

Jawel, Ad was geblokkeerd geraakt in mijn telefoon. Hoe? Dat wisten ze ook niet maar het kan me nu niet zoveel meer schelen, belangrijkste is dat de blokkering opgeheven is.
Hij kan me weer bellen!

3 thoughts on “Probleem opgelost

  1. Leuk zo’n onverwachte blokkade.
    Tja, het blijft maar een hulpmiddel.
    Maar fijn dat het nu is opgelost.
    Vrolijke voorjaarsgroet,

  2. Ik heb een sony erikson. Heb altijd ruzie met het ding. En in hele delen van Groningen idd geen bereik. Maar het ergste. Je zet hem aan en de batterij loopt zichtbaar leeg.

Geef een reactie

