Een broodje met kaas is niet altijd gesneden koek.

(27/7/14) Moira is duidelijk geen ochtendmens. 8:00 loop ik vast naar de motor om e.e.a. vast in de fietstassen te stoppen. Alles zit nog op slot, ik moet buitenom. Ad is ook geen ochtendmens, het is 8:10 als we beneden in de eetkamer zitten. Er is iemand in de keuken bezig maar voorlopig staat er alleen maar de cereal met melk. Moira komt vragen wat ik wil voor ontbijt. Brood met kaas en koffie. Later komt ze nog een keer. “You want bread? Or Toast?” ik vermoed dat ze op zondagmorgen geen vers brood heeft en kies eieren voor mijn geld, ik neem toast. Later werd me duidelijk dat voor Moira het concept broodje kaas niet echt een helder had. Ad krijgt zijn bacon, eggs en toast en koffie. Ik krijg toast en een berg geraspte kaas.

Brood met Kaas wordt in Tarbert toast met gerapste kaas?  De koffie was goed en het smaakte heerlijk!

Brood met Kaas wordt in Tarbert toast met gerapste kaas? De koffie was goed en het smaakte heerlijk

Ruim op tijd zijn we in Kennagraig. De wachtkamer in de terminal is simpel. Ruim en comfortabel is de nieuwe boot. De motoren gaan op de bok en worden vakkundig voor ons vastgesnoerd door de Calmac mensen.

Voor het eerst en voor het laatst staan ze naast elkaar

Voor het eerst en voor het laatst staan ze naast elkaar

Koffie op de boot. Juist dit soort foto's geven mij een sterk vakantieheimwee. Ik had net de sleutels van onze kamer in mijn broekzak gevonden. Thuis stuur ik ze wel terug, het adres staat erop.

Koffie op de boot. Juist dit soort foto’s geven mij een sterk vakantieheimwee. Ik had net de sleutels van onze kamer in mijn broekzak gevonden. Thuis stuur ik ze wel terug, het adres staat erop.

Het is nog droog als we aankomen. Iets buiten Port Ellen begint het te regenen. Gelukkig vind Ad snel de juiste weg naar Kintra Farm, onze camping. Steeds harder gaat het regenen en steeds slechter wordt de weg. Gravel, gras, gaten en veel plassen. Het laatste stuk onverhard met wat losse stenen. In de stromende regen hebben we de tent opgezet op, wat later bleek, een prachtige plek. In de stromende regen had ik daar helemaal geen oog voor. Gevlucht naar receptie wachten we op drogere tijden.

Uitzicht vanaf de socio ruimte van de camping. Wachten op het eind aan de regenbui. Kan lang duren in Schotland

Uitzicht vanaf de socio ruimte van de camping. Wachten op het eind aan de regenbui. Kan lang duren in Schotland

 

Het leek of het in de verte lichte werd en dat het droog zou worden. Na een uur wagen we ons erdoor, we hebben nog boodschappen te doen en als het blijft regenen, willen we in Port Ellen wat eten. Helaas onderweg al komt de regen weer met bakken naar beneden. Ik zie een bordje “Cybercafé ” en rij erheen. Ondanks de regen zie ik nog wel dat er een parkeerplaats is en parkeer netjes. Ad niet. Hij is zo chagrijnig over de regen dat hij zijn motor pal voor de deur zet. Ik zie aan zijn gezicht dat ik daar maar beter niets over kan zeggen ….. in het café nemen we een heerlijk soepje en ik ontdek een deur verder een internet café. Op buienradar.nl zoek ik het weer in Schotland op, in het bijzonder op Islay en daar zie ik inderdaad dat het op dat moment stevig regent, maar dat het op korte termijn over zal gaan. En zelfs een mooi weer voorspelling voor de volgende dag! Als het even later echt opklaart rijden we eerst naar Lagavulin. Een van de 236 whisky distilleerderijen van het eiland. We zijn te laat voor de laatste tour, maar als “Friends of the Classic Malts” hebben we recht op een dram whisky.

Lagavulin een van de vele distilleerderijen op het eiland.

Lagavulin een van de vele distilleerderijen op het eiland.

In de ‘dramming room’ waar de kachel al aan is krijgen we gelijk drie verschillende drams met uitleg te drinken en mogen we in heen heerlijke wegzak fauteuil genieten. Ik neem er maar een. Ik had verwacht dat ik de Islay whisky niet lekker zou vinden vanwege de sterke rooksmaak. Aangenaam verrast besef ik dat het heel goed smaakt. Eten doen we in Port Ellen, in “the White Hart”, een heerlijke Cullen Skink. Na al die regen zag de dag er opeens veel beter uit.  Buiten was het bijna droog. Bij de tent zag alles er leuker uit zonder regen. Bij de tent snacken we met oatcakes en whisky. Life can be good!

Er is leven na de regen

Er is leven na de regen

IMG_9836???????????????????????????????

Uitzicht op de baai.

Uitzicht op de baai.

2 thoughts on “Een broodje met kaas is niet altijd gesneden koek.

  1. Prachtverhaal!
    Hier ook vooral regen.
    De eerste film “20 feet to stardom” van de Bijlmerbios heb ik gisteravond samen met ongeveer 150 mensen in de stromende regen gezien.
    Vanavond begon het weer met regen maar uiteindelijk hebben we droog met een tiental kijkers de film “Suzanne” gezien.
    Buienradar heeft ons hier twee avonden op rij in de steek gelaten.

    Meer over de bijmerbios:
    http://bijlmerblog.com/2014/08/06/bijlmerbios-heeft-een-primeur/

    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

