Visegrad

Moderne brug over de Donau bij Boedapest

brug over de Donau bij Boedapest

(24/8/14) De reis ging van een leien dakje. Alle zorgen die Ad zich gemaakt had waren voor niets. Lopen naar de bushalte aan het eind van onze straat, de stadsbus naar Zwolle Centra al, met de trein naar Schiphol (1x overstappen!), vliegen met KLM naar Boedapest, taxi naar onze autoverhuurder Ber Elek. Perfecte ontvangst, zij stonden ons bij de gate op te wachten. Op de Üllöi Oí 809A een leuke Fiat Pinda gescoord, en zonder GPS (was zooooooo simpel) rijden naar het Thermal hotel in Visegrad aan de Donau. Was maar goed ook, één misser en voor dat je het weet zit je in Oekraïne, een buurland van Hongarije. Lijkt me in deze tijd geen strak plan.

Ik ben niet eens moe, terwijl we van 10:00 tot 19:00 onderweg geweest zijn. Kleine tegenvaller, bij het inchecken kon ik mijn zakmes inleveren. Ik dacht dat ik hem wel net als op de de boot gewoon mee kon nemen. Die had ik dus met de incheckbagage mee moeten geven, dat mag wel. Jammer dan. Ik heb er thuis nog een, ik dacht ooit al dat ik hem in de bus had laten liggen. Kocht een nieuwe en maanden later vond ik onder mijn camera zakmes-1 terug in mijn tas. Al wandelend mag ik graag een appeltje schillen en opeten. Vandaar dat ik een zakmes heb. Had.

Echtgenoot moet hier aan de bak op het congres. Sterker nog, hij is al aan het werk beneden bij het intro buffet. Waar ik ook lekker mee heb staan snaaien. De voorzitter vond het oké, dus ik heb het mij heerlijk laten smaken. Nu zit ik lekker te chillen op onze kamer. Tv heeft weinig te bieden. Veel Hongaars met hier en daar wat Duits.

Morgen ga ik wandelend de omgeving verkennen. Zou het kasteel van Visegrad, te zien vanuit onze hotelkamer te ver lopen zijn?

Uitzicht vanaf onze hotelkamer

Uitzicht vanaf onze hotelkamer. Voor hen die het niet zien, op de middelste top.

Ingezoomd: Kasteel Visegrad.

Ingezoomd: Kasteel Visegrad.

One thought on “Visegrad

Geef een reactie

