Bed and Breakfast zonder Breakfast

Guesthouse Fiona in Port Ellen

Guesthouse Fiona in Port Ellen

Uitzicht vanaf de kamer

Uitzicht vanaf de kamer

IMG_9975(29/7/14) We slapen in het Guesthouse van Fiona. Haar telefoonnummer staat op de open voordeur en iedere keer blijkt dat ze vlakbij is, in de kroeg een paar deuren verder. Ontbijt daar doet ze niet aan, en de prijs is een stuk lager. Het was wennen slapen in aparte bedden. Ons zelfverzorgd ontbijt was natuurlijk een stuk soberder. Sandwiches van de Co-op een paar huizen verderop.

Tent en slaapzakken laten we goed verpakt op de motor zitten. Kan toch niets mee gebeuren?

Tent en slaapzakken laten we goed verpakt op de motor zitten. Kan toch niets mee gebeuren?

Super schoon, gedoucht en met schone kleren aan willen we vertrekken. Beneden op straat wacht een verrassing, meeuwen hebben de plastic tassen van een van de slaapzakken aan flarden gepikt. Slaapzak was nog heel. En nat!

In de haven van Port Askaig krijgen we de instructie vooraan de rij te gaan staan. Naast de motorrijder die er al staat. “Een Duitser?” vraagt Ad, en met een blik van hoe-weet-hij-dat-nu wordt dat bevestigd. Jawel, onze Duitse vriend staat ook al te wachten.IMG_9997

We worden een beetje merkwaardig over de boot verdeeld. Zowel Ad als de Duitser buiten op het dek, ik moet naar binnen doorrijden. Het is een overtocht van ruim 4 uur, ik haal de natte slaapzak tevoorschijn en hang die over mijn motor te drogen. Ik wil vanavond droog slapen!

Op Colonsay maken we een tussenstop. Ik ga uit verveling eens kijken hoe mijn motor erbij staat. Totaal klem in een hoek achter drie grote campers. Een steward vraagt verschrikt of ik soms van boord wil? Eh nee, “PHew!” Hij veegt het denkbeeldige zweet van zijn voorhoofd. Had ik daar mijn motor van boord willen rijden …… was dat een groot probleem geweest.

4 thoughts on “Bed and Breakfast zonder Breakfast

Geef een reactie

