De ene koffie is de andere niet

IMG_0175(3/8/13) Ik begin elke dag met koffie, ook op vakantie. Thuis echte Fairtrade uit de cafetìere. Ik heb een koffiemachine met autostekker. In de auto kan dat allemaal mee, op motorvakantie neem ik genoegen met oploskoffie. Thuis was ik een week of twee van te voren met proeven (noem het voorpret). Zo had ik acceptabele oploskoffie gevonden, Café Mocca van Nescafé. Anderhalf pakje had ik meegenomen. In Bunchrew dronk ik de laatste op. Tja, wat koop je dan bij de Co‑op? Verdomd, ze verkochten wel echte Douwe Egberts in de bekende glazen stopflespotjes. Maar die zijn niet geschikt voor in de zadeltassen. Ik wil geen glas, en die stopflesdeksels gaan mij iets te makkelijk weer open. Het werd de Nescafé Azera.  Het leek niet op de vieze ‘instant’ die ze in GB verkopen. Het leek ook niet op de Café Mocca. Inderdaad, het leek helemaal nergens op.

???????????????????????????????

 

2 thoughts on “De ene koffie is de andere niet

Geef een reactie

