Dunbar

Camping Dunbar met uitzicht op de Bass Rock

Camping Dunbar met uitzicht op de Bass Rock

(4/8/14) Na bijna 10 jaar kamperen in GB vind je af en toe een bijzondere camping. Waarom ga ik zo graag kamperen? Ik ben graag buiten en een liefhebber van mooie uitzichten. In een hotel of B&B zit je toch vooral binnen. In de winter vind ik dat prima, zomers wil ik naar buiten.  Als een camping op een schitterende plek staat ben ik al tevreden. Zoals de camping in Invermorriston in 2004. Meer dan een met losse stenen afgezet plekje op kale grond was onze ‘pitch’ niet, maar het was wel pal aan de over van Loch Ness met een magistraal uitzicht over het meer. Bob, de eigenaar had het nog maar net overgenomen en de faciliteiten waren niet echt geweldig. Kon mij niks schelen. Ik heb er heerlijk zitten Nessie spotten. Ze liet zich niet zien maar daar gaat het niet om.

Onderweg naar de Camping in Dunbar.

Onderweg naar de Camping in Dunbar.

 

Vorig jaar waren we na een paar uur van zoeken op een aangekomen bij de Dunbar Camping and Caravanning club. Rijdend over de weg door de duinen naar de ingang had ik er een goed gevoel over. Dunbar ligt strategisch op één dag rijden ten Noorden van Newcastle. Het moet heel raar lopen komen willen we er niet langs komen. Met uitzicht op de Bass Rock.

Vandaag is het druk in receptie. De wachtenden voor ons hebben ook niet gereserveerd en we begrijpen uit de discussie dat er nog maar weinig plaats is, nog maar twee plaatsen en het kost ze £ 69, – Ad schrikt ervan. O jee, als dat maar goed gaat. Het is laat en we willen ook niet ergens anders heen. Pff dan blijkt weer het voordeel van een klein tentje. Voor ons is er genoeg plaats, we hoeven ook niet zoveel te betalen en als Ad ff doorzeurt, krijgen we zelfs dezelfde plek als vorig jaar.

IMG_0195

 

Met in de verte de Bass Rock

Met in de verte de Bass Rock

Geef een reactie

