England Culinair

???????????????????????????????

Al jaren kwamen we er langs en wilde Ad er een keer heen.

(6/8/14) In de nacht gaat het regenen. Ik ben zes uur waker, zeven uur sta ik op. Er is nog een salade over, dat is mijn ontbijt. In de voortent is het gras nog droog. Daarna maak ik een bakje oploskoffie met de Trangia. Ik ga die schotse oplos meuk bijna waarderen. Door de regen ga ik nog een keer naar Dunbar voor een meeneem voorraad oatcakes.

Als de regen iets minder is breken we de tent op. Voor het eerst is er veel nat, het luchtbed en de slaapzakken. Thuis laat ik het wel weer drogen. We rijden weg naar het Zuiden. Al jaren drinken we in een sjiek hotel vlak bij Bamburgh Castle koffie.  Even verderop kwamen dan langs een Fish restaurant. Ad had het idee dat het een bijzonder goed vis restaurant zou kunnen zijn. Dat wil de hij een keer doen.  Dit jaar reden we koffie rücksichtsloos voorbij (zo goed was het nooit) om bij Neptunes te parkeren en aan te schuiven.

De kaart bleek bijzonder eenvoudig.
– Fish & Chips
– Scampi’s & Chips
– Fishcakes & Chips.

En er was een snackbar met vleesdingen voor de vishaters die hier waarschijnlijk tegen hun wil verzeild raakten, voor hen was er een hamburger. Meer stond er niet op de kaart. Geen soep, geen voorgerechten. Ik ben er een beetje zat van om bij elk stukje lekkere vis een berg patat te moeten eten. Ad probeert kleine porties patat te bestellen. Dat stuit op onbegrip. Gewoon één portie patat bij twee porties vis blijkt geen probleem. Ad weet niet meer waarom hij dacht dat het een bijzonder restaurant zou kunnen zijn. Een chipshop is het, meer niet.

2 thoughts on “England Culinair

Geef een reactie

