Ik heb nu een Paarse

???????????????????????????????Na twee jaar rijden met de zwarte Suzuki, twee jaar van problemen met de accu, de rotor, de stator, de startmotorkrans, weer de accu, de bougies, 3e accu*) en een spanningsregelaar. De twee achterbanden, ketting en kettingwielen, nokkenaskettingspanner (dit woord moest ik oefenen) hoorden bij het standaard onderhoud. Idem voor een van de spiegels die bij een val bij het oefenen kapot ging. En nog steeds wilde ze vaak niet starten en liep de accu zomaar leeg. Opknap beurt bij de erkende vakman ging €800,- kosten. En wie weet wat er daarna kapot zou gaan. O ja, uitlaat was ook lek. Voor de rest was het een leuke motorfiets. 20.000 km heb ik er mee gereden. Totaal stand: 120.000 km. Het is mooi geweest.

*) 2e en 3e kregen we onder garantie.

img_9963

Echtgenoot was het zat. Op marktplaats staan de Suzuki’s te kust en te keur te koop. Ouder, maar met veel minder kilometers op de teller. Een paarse, maar die was te snel verkocht. Of een blauwe, helaas vanmorgen hoorden we dat die ook al verkocht was. Dan een paarse in Friesland, we gingen er meteen heen.

Ze is het geworden en ik ben gelijk van Leeuwarden naar Zwolle gereden. Het was verrekte koud toen de zon onder ging. In Heereveen zijn we gestopt voor een kopje soep. Het restaurant dat Ad zich van vroeger kon herinneren was verdwenen, en we stonden voor een take-away pizzeria. Het zag er erg klein uit, maar voor mij telde maar één ding: Konden we naar binnen? Ja, dat kon. Het was uiterst gezellig. Een local zat er zijn bestelling te wachten, een van de uitbaters was aan het schoonmaken. Met ons erbij was de wachtruimte vol. Kon mij allemaal niks schelen, ik stond me op te warmen. Met de kaart was ik snel klaar, hij begon met soep van de dag, die wilde ik. Hij had geen soep van de dag, we moesten kiezen. Het werd een verrukkelijke vissoep. Het kwam uit de diepvries dus het duurde even.
“Waar komen jullie vandaan?” vroeg de patron na een tijdje.
“Zwolle? O, dan niet meenemen?” nee, wij wilden het meteen opeten. Bijzonder verrukkelijk!

Morgen bij daglicht nieuwe foto’s van de nieuwe Suz!

 

One thought on “Ik heb nu een Paarse

Geef een reactie

