Boro – Japanse doorstop kunst

IMG_0496Sinds vorige winter verkoopt Hema ze niet meer. Heerlijk warme Shetland wollen vesten. Ik hoor bij de zeldzame soort van mensen die liever een vest/trui aandoen voor ze de verwarming aandoen. Onze verwarming staat niet standaard op het verwende 18°C. Pas als ik met vest aan het koud krijg gaat de thermostaat iets hoger.

Maar, ik kan ze niet meer kopen. En de gaten vielen er in. Ik heb er nog maar één die helemaal heel is. Al enige tijd was ik van plan stukken uit een vest te knippen om zo de anderen te repareren. Stoppen had ik al geprobeerd maar dat helpt maar tijdelijk. Fast forward naar dit blog,

http://handwerkcafezwolle.blogspot.nl/2015/02/boro-sashiko-en-opera.html

Waar ik voor het eerst las over Boro, een Japanse doorstop techniek las. De Jappen maken er natuurlijk gelijk een kunst vorm van. Zover wil ik niet gaan maar ik zag gelijk mogelijkheden voor mijn vesten.

 IMG_0487IMG_0486

Ik ben eenvoudig begonnen, het eerste stuk heb ik met saai grijs door gestopt . IMG_0488

Gaat wel lekker snel en het zit meteen goed. Daarna vond ik het tijd voor wat meer avontuur. En het zit nog lekker ook. Voor het volgende stuk nam ik een speels lichtblauw kleurtje en waagde ik me aan zelfbedachte sterretjes.

To be continued…….

IMG_0494IMG_0496

 

2 thoughts on “Boro – Japanse doorstop kunst

  1. Ik vind het prachtig! Hier gaat de verwarming overdag ook niet aan, in de avond maximaal 19, maar meestal vergeten we het want als we boven, ieder op onze kamer zitten is het veel warmer dan beneden. In de winter draag ik ook warme truien, en soms nog een fleece jasje/vestje er overheen, en ook nog wel eens een dekentje over mijn benen.

    Zo’n trui weer opknappen is helemaal leuk, jammer dat de mensen tegenwoordig zoveel weggooien, je kunt het nog zo mooi maken!

Geef een reactie

