Wat te doen met een potloodventer

4394104

Alles zag er bijzonder vredig uit vanmorgen langs het Zwarte water. Er werd geroeid, in een van de boten werd zelfs een “Er is er een jarig” gezongen. Honden werden uitgelaten. Kortom een standaard zonnige zaterdagmorgen. Het fietspad heet volgens Google maps de ‘vechtdalroute’. Achter de bomen rechts op de foto begint een steil pad dat over de berg die ooit een vuilstortplaats was gaat. Populair bij fietsers en wandelaars. Als het te steil naar je zin is kun je ook onderlangs. Ik jog altijd over de berg.

4393919
Onderaan dat zijpaadje over de berg staat een bankje. Daar zat een fietser. Zwarte fiets, zwart-rode fietskleding. In het voorbijlopen viel me nog op dat hij een soort van zwarte col op zijn hoofd had met een fietshelm erboven op. Ik dacht nog “Warm!” maar ja dat denk ik wel vaker van andere sporters die in winterjas aan voorbijkomen terwijl ik in T-shirt loop. Terwijl ik voorbij jogde pakte hij zijn fiets en haalde me in.  Ik was hem allang vergeten toen ik buiten adem boven aan kwam. Daar stond hij op een lager paadje. Te plassen dacht ik eerst maar al snel realiseerde ik met dat hij met een erectie aan het potloodventen was. Te zielig voor woorden. Terwijl ik in gedachten naar beneden liep realiseerde ik me dat dit zijn plan was. Hij had me opgewacht beneden bij het bankje en wist dat ik even later boven langs moest komen.
Beneden op een vlak veldje waren een groep ATB fietsers bezig een slalom oefening te doen. Ook allemaal met zwarte fietsen en vooral rood-zwarte fiets kleding. Een van hen legde rest uit hoe ze tussen de geïmproviseerde ‘pylonen’ door moesten fietsen. Ze waren vooral in zwart-rood gekleed net als de fietser eerder.
Ik stond gedachteloos naar ze te staren en nam me voor thuis aangifte te doen. Hoewel, ik had mijn telefoon toevallig bij me, kwam dat even goed uit. Net toen ik de telefoniste van Politie regio Oost aan de lijn had en ik haar aan het uitleggen was waar in Zwolle de Westervelderberg te vinden ging mijn telefoon met een zwak toontje op zwart. Dat kwam niet zo goed uit.
Als ik eenmaal ergens aan begin wil ik het afmaken ook. Zou een van de fietsers een telefoon hebben? Jazeker, wel en ik kon mijn aangifte afmaken. Het liefst waren ze meteen de berg op gefietst om te gaan kijken of de man daar nog te zien was.

Wat moet je hier nu mee vraag ik me vooral af. Ik laat me niet bang maken door dit soort zielenpoten. Waarom negeer ik hem niet? Ik denk dat ik hem vooral de kick gewoon niet gun.

4253886

5 thoughts on “Wat te doen met een potloodventer

  1. Sneu figuur, die vent. Maar idd aangifte doen. Voor hetzelfde geld komen er kleine kinderen langs.

Geef een reactie

