Peper & Zout

Ook verkrijgbaar bij de Co-op

Ook verkrijgbaar bij de Co-op

 

We hebben twee huisjes. De eerste week zat erop. Vanmorgen deed ik al het eten uit de koelkast in een tas, gaven we Sharon en haar man een hand en de sleutels en verlieten we Drefach Felindre. Ik dacht echt dat we alles meegenomen hadden.

Het was een mooie rit naar het stadje Laugharne. (Hoe we dat uit moesten spreken was niet duidelijk) De zon scheen, de landschap werd weidser en ruiger.

Avondeten: Sirloin Steak en salade. Klinkt goed? Wij hadden er zin in. Maar toen ik aan de salade begon realiseerde ik me dat ik alle ‘smaakmakers’ zoals peper & zout, aromat, Namplak in het vorig huisje hadden laten staan. Vlees zonder zout? Geen peper? Dat leek me niks. Peper en zout hebben we snel bij de beheerder geleend.
Tevreden strooide ik peper en zout over het vlees en begon de tomaten aan kleine stukjes te snijden.

“Waar is de boter?” vroeg Ad.
“Vanmorgen opgemaakt” antwoorde ik. Waarom moest hij dat weten….
“Hoe wil je dan die steaks bakken?”

Kijk dat word improviseren ….. er zit altijd een stevige vetrand aan een Sorloin steak . Die heb ik er afgesneden en even laten uitbakken in de koekenpan. Ging mieters! Heerlijke Sorloin steaks gebakken in hun eigen vet.

Plannen voor morgen? Kijk dit zag ik toen ik in Laugharne rond wandelde.

014

Morgenochtend dus. Ik zie het helemaal zitten.

015

Castle Laugharne

018

Genoeg te doen hier…

019

Ik weet ook al waar de Tin Shed is.

3 thoughts on “Peper & Zout

Geef een reactie

