The Winnock

 

DE_winnock-front

De foto uit de folder

Een belangrijk deel van vakantielol is de voorpret. Het is vandaag ±14 dagen geleden dat Ad op een zaterdagavond op zoek ging naar een schotlandreis. Hij vond een reis waarbij we alle dagen in de auto zouden zitten. Het sprak hem helemaal aan, mij niet. Ik vond een andere, 7-daagse reis. Zeven dagen dat is zes nachten, waarvan twee op de boot en vier in het hotel. The Winnock Hotel in Drymen, Stirling, Scotland. Over een dag of 14 gaan we.

We waren al eerder in The Winnock. Een fraai voorbeeld van een etablissement dat een beeldschone foto op Internet zet terwijl de werkelijkheid een stuk minder fraai is. Op Internet staat al jaren een foto van een fris wit geverfd Winnock. Alle auto’s zijn weg. Fris voorjaars zonnetje accentueert de schattigheid van bloesem en narcissen.

De eerste keer herkende ik het hotel dan ook niet van de foto. De rest van het hotel is minder lieflijk, het voorjaar zonnetje had plaats gemaakt voor november regen en voor de deur staat altijd een lange rij lelijke auto’s. Waarom die daar moeten staan terwijl er achter het hotel een grote parkeerplaats is, is niet duidelijk.

 

Tijdens ons eerste verblijf in 2007 hadden we een dag voor onszelf en die hebben we helemaal besteed aan rijden naar het puntje van Kintyre, dat we net niet gehaald hebben. Campbeltown was ons point of return. In het donker reden we terug over de smalle donkere weg. Het koste ons (ik reed) de rechterspiegel. Links rijden ik draai daar nu mijn hand niet meer voor om.

In 2013 gingen we weer. Ad wilde een DSM vestiging in Dalry bezoeken. Ik zou meegaan maar pas op het allerlaatst hoorde Ad van zijn contactpersoon dat ‘children & spouses’ niet op de site mochten komen i.v.m. de verzekeringen. Heel fijn! Gelukkig heb ik zelf een postcrossing contact in Glasgow. In Dalry zet Ad mij op de trein naar Glasgow. Dat is een stukkie van amper 30 minuten. Heerlijk geshopt met Karen in Glasgow.

Normaliter ben ik er niet voor om ergens terug te keren waar we al geweest zijn. Ik zoek liever het avontuur van het onbekende. Maar ik heb een nieuwe hobby: wandelen. Drymen ligt vlak aan een bekend wandelpad: ‘the West Highland Way’ Ik heb de kaart die bij de route hoort en ik zie het helemaal zitten om een paar stukken te gaan doen. Ad mag zichzelf gaan vermaken met lekker rondrijden naar DSM Dalry en diverse whisky distilleerderijen en zo.

Ons eerste doel ligt/staat langs de routen van Newcastle naar Drymen, the Kelpies.

The_Kelpies,_at_The_Helix,_Scotland

“The Kelpies, at The Helix, Scotland” by Beninjam200 – Own work.

One thought on “The Winnock

Geef een reactie

