Geen vlees geen vis geen plant …… wat dan?

IMG_8981Vlees smaakt mij steeds minder goed. Daar zijn diverse redenen voor. Een is dat het gewoon niet uit kan met die ene planeet waar we met zijn allen op leven. Al die varkentjes opgepropt in een stal knagen ook aan mijn geweten. Wat eten we dan? Een bordje bonen met wat gebakken uien kan genoeg zijn ….. maar het lijkt mij niks. Het idee van vandaag kwam van Ad. Hij wilde een gevulde portobello. Vier exemplaren had ik een ovenschaal aangevuld met een paar grote kastanje champignons. Die bleken zeker zo lekker, niet zo duur. Vandaag heb ik het recept geperfectioneerd met een halve Kg Kastanjechampignons.

Ingrediënten
500 gram grote Kastanjechampignons
300 gram verse spinazie
2 uien
Een paar teentjes knoflook
Een verpakking Boursin
 IMG_8968

Snipper een van de uien en een teentje knoflook. Smoor het in roomboter en als de uien glazig worden de spinazie toevoegen en met wat zout laten slinken. In een zeef laten uitlekken en het vocht er goed uitdrukken.IMG_8972.JPG

De 2e ui en de rest v/d knoflook snipperen. Haal de steeltjes uit de champignons en smoor die samen met ui en knoflook in wat roomboter in een koekenpan. Zachtjes gaar laten worden en af laten koelen.

Leg de paddenstoelen op hun hoedjes in een ovenschaal. Niet iedereen bij ons waardeert spinazie (ik begrijp het ook niet) dus ik vul een deel van de hoedjes met spinazie. Met een vork en een lepel trek ik een plukje spinazie uit het vergiet en draai het op mijn lepel tot een klein nestje. IMG_8975.JPG

IMG_8977In het keukenmachientje gaan de gaar gesmoorde uien/knoflook/steeltjes. Een paar grote scheppen Boursin erop en wat verse peterselie. Dit mengsel verdeel ik over de rest van de hoedjes. Een klein toefje geraspte Gouda maakt het af. IMG_8978

 De oven moet voorverwarmd zijn op 200°C – 15 minuten mogen ze erin.. Van de spinazie die over was maakte ik met wat pijnboompitten, goudse kaas, teentje knoflook, een schep Boursin en een scheut olijfolie een heerlijke pesto die zelfs door de spinaziehater gewaardeerd werd.

IMG_8980

 

3 thoughts on “Geen vlees geen vis geen plant …… wat dan?

  1. Lekker dus. En het is ook afgelopen met die vreselijke moord op de planten.
    Ad, second hand vegetarian (cow eat plant I eat cow).

Geef een reactie

