Koud boven? Best wel.

20160806_185811Edinburgh, zaterdag 6 augustus.  ’s Middagsnemen we de bus 11 de stad in. Mooi weer. Ik stop mijn fleece vest in mijn rugzak. Ad gaat gewoon in zijn eenvoudige t-shirt genoeg moet zijn, hij heeft het nooit koud. 21:30 gaan de hekken open en mogen we in de rij gaan staan, 22:30 begint onze voorstelling. Tot die tijd slenteren we door de stad. Het is er verschrikkelijk druk, het Edinburgh Festival is in volle gang. Aan het eind van de middag wordt het frisser, en als we om half zeven ergens op een terrasje zitten is het koud. Zelfs Ad heeft het koud en zit te rillen in zijn t-shirtje.

Ik voorzie dat het later op de tribune hoog op het kasteel nog veel kouder gaat worden. En wonder: Ad is het met me eens. We gaan op zoek naar een winkel waar een warm vest gekocht kan worden. De reguliere winkels zijn allang dicht. Aan het eind v/d straat achter de lange rij terrasjes vinden we een souvenir winkel. Een XXL hoodie past, die koop ik voor hem. 

Op dat moment wisten we nog niet dat wij op de 29e rij, erg hoog (het ging tot 31) zitten. Boven gierde er een stormachtige koude wind, met af en toe regen. Ik had mijn fleece vest aan met een plastic regencape eroverheen. Ad droeg zijn hoodie dankbaar. Het traditionele vuurwerk is door de brandweer verboden, te gevaarlijk! 2016-08-06 23.34.07

 

 

2 thoughts on “Koud boven? Best wel.

Geef een reactie

