Me? Cowgirl…..

img_6274

De eerste brug, de Twistvlietbrug

Ik heb twee hardloop rondjes. Een langs de Oostkant van het Zwarte Water, over de Westerveldse berg. De andere door Stadshagen en langs de Westoever over de Hasselterdijk terug naar huis. De eerste is 11,3 km en heeft een kleine maar steile helling. De 2e is langer, 13,1 km en helemaal vlak en rechttoe rechtaan langs de Mastenbroeker polder. Voor beide rondjes ren ik twee bruggen over.

Vanmorgen liep ik van het langere rondje in de laatste bocht van de Milligersteeg richting de Ruimzicht weg. In het weiland loopt al weken een groep zwartbonte kalveren. Gisteren zag ik er twee in de sloot, druk etend van het groenere gras.

Vandaag trof ik een zwartbont kalf midden op de weg. Het is daar niet breed, zeg maar smal met aan weerskanten een sloot. Ik stond net 2 sec na te denken toen ik een man-in-overal zag zwaaien.

“Ja, kom maar!” riep hij, en ik wil het kalf passeren.
“Nee, Met Kalf!” roept hij meteen.

Oké, ik klap in mijn handen en de uitbreker begint te sjokken. Tja, daarvoor ga ik ’s morgens niet op pad. Ik gooi er wat kreten uit de tijd dat ik met paard-en-wagen langs de weg reed en jawel, het kalf zet er een sukkeldrafje in. Richting de man in overal. Hij weet het dier langs een hek door de sloot terug naar de rest te sturen….. Man-in-overal blij dat het zo snel geregeld was, hij dacht eerst dat hij naar huis moest voor versterking.
Zo maak je als hardloopster ook nog wat mee.

Hasselterdijk langs het Zwarte Water

Hasselterdijk langs het Zwarte Water

Geef een reactie

