We varen!

Wij gaan het liefst met de prinses

do 23 mrt 2017

De reis per boot gaat routineus en dat voelt goed! Wij zijn de een na laatste auto op de parkeerplaats. Lang hoeven we niet te wachten. In de ‘lighthouse cafe’ test ik de koffie met een koek en begin aan mijn dagboek.
Ad is ziek en verkouden. Hij krijgt zijn Fish& Chips nauwelijks op.

Die avond neem ik mijn boek om in de bar naar de troubadour te gaan luisteren.
“You’re the first woman I saw taking her glasses off to read!”
is zijn commentaar. ‘Annie’s Song’ is het volgende nummer. De aankondiging verstond ik niet helemaal. Iemand die dood ging in een traincrash of een planecrash, ik kwam er niet uit. Als hij gaat zingen weet ik het. John Denver vloog te pletter.

Onze zanger is duidelijk op zoek naar wat contact met het schaarse publiek. Het was niet druk op het cardeck, en het is nu ook niet druk in de bar. Achter mij zit een groepje jonge vrouwen die wel mee willen zingen en proberen al na 2 akkoorden op de gitaar het volgende nummer te raden. Maar de paar mannen aan de andere kant zitten het geheel stoicijns aan te horen cq aan te horen. Tot frustratie van de troubadour.

Geef een reactie

