Rode Duivels spelen

Iemand nog naar de wedstrijds Belgie-Kazachstan gekeken? Wij zeker niet, ik wist niet eens dat die gespeeld ging worden. Gisteren namen we de vanaf Amsterdam Centraal de trein naar Brussel Zuid. Echtgenoot had een hotelletje gevonden in de buurt van het Atomium.

Dat we het Atomium nog nooit van dichtbij bezocht hadden, 50 jaar had ik er niet zo aan gedacht maar opeens voelde dat aan als een zwaar gemis. Het logeren van jongste zoon (14) bij oudste zoon (25) in Amsterdam was de eerste aanleiding, want waar gingen wij dan naar toe? Kopenhagen hadden we op het oog, met de auto. Alleen zouden we dan een hele dag moeten rijden om dan gelijk de volgende dag weer terug te moeten rijden. Echtgenoot houdt van auto rijden maar dit was ook hem te gortig. Een stad in Belgie suggereerde buuf. En toen werd ik wakker. Het Atomium! Ooit had ik met de trein door Brussel gereden en het Atomium boven de huizen gezien.

Nu wilde ik meer. Echtgenoot keek me eerst verbaasd aan maar was het al snel met me eens. Nooit gezien en dat voelde als een gemis. Hotel gezocht en gevonden. Hij gaat dan gelijk op Google Earth kijken hoe de buurt eruit ziet. Zo wist ik dat ons hotel pal tegenover het beruchte Heizelstadion zaten. Zo’n weetje dat je tot je neemt en ergens in een hoekje een plekje geeft.

Metrolijn 6 koning Boudewijn moesten we hebben en die vulde zich met voetbalfans. Veel met een sjaal in geel, zwart en rood. Kijk ik weet niks van voetbal maar dat Belgisch nationale kleuren zijn, dat wist ik wel. Waar ging dat heen? Aan het einde van de lijn stapten we uit. Avenu Houba de Strooper, kijk daar vinden we ons hotel op nr. 600. Een grote stroom voetbalfans ging doelbewust een kant op, dezelfde kant als wij en hoorde ik het geluid van een zoemend stadion. De stemming zat er goed in!

Eindeloos veel voetbalfans liepen allemaal dezelfde richting uit. Belgen, Kazachstanen heb ik niet gezien. Ook niet in ons hotel tegenover het stadion.

Wie spelen er vroegen we? “Belgie – Kazachstan!”

One thought on “Rode Duivels spelen

Geef een reactie

