Flip de schoolbeer

flipdebeerIk had een archiefdoos met diskettes vol e-mails, brieven en andere teksten. Ik had vaak een diskette in mijn tas, voor als ik aan een brief of mail wilde schrijven. Bij elkaar is dat een aardig dagboek, daarom had ik ze bewaard. Om te voorkomen dat het verloren zou gaan heb ik al die diskettes op mijn pc gezet, zodat ik ze op een CD kan branden en bewaren. Leuk om brieven van 5 jaar geleden of zo weer eens te lezen. Daar vond ik ook het avontuur van Beer Flip.

Ede, 24 februari 2002 –  De avonturen van Flip.

4 jaar oud was Ezra mijn jongste zoon toen hij naar de kleuterklas van de Toon Hermans school in Ede ging. Liever had ik voor de Vrije School Ede gekozen. De tijden v/d buitenschoolse opvang waar Ezra een plekje had sloten niet aan op deze school. Wat doe je dan, noodgedwongen zoek je een andere school.

Ezra had het er wel naar zijn zin. De tweeling van de crèche zat in dezelfde klas en naar de kinderen toe leken de juffen wel lief. Zelf vond ik het contact met de kattige juffen moeizaam. Als alleenstaande moeder en kostwinster werkte ik fulltime. Niet al te subtiel lieten ze doorschemeren dat Not Done te vinden. Ezra werd 4 dagen in de week aan het eind van de schooldag door het busje van de BSO opgehaald. Meer dan eens hadden ze tussen “tussen de regels door” laten merken dat ze me een slechte moeder vonden omdat mijn kind met een busje naar de Buiten Schoolse Opvang, de BSO ging. Ik probeerde er boven te staan.

Op een dag midden in de week werd ik aangesproken door een van de twee,
“Waar is Flip? Wanneer komt hij weer naar de klas?”
Flip? Ik wist niet wie of wat Flip was.
Hij bleek de knuffelbeer van de klas te zijn. De kinderen mochten hem om de beurt mee naar huis nemen en vorige week had Ezra Flip meegenomen. Wanneer kwam Flip terug? Ik vertelde dat ze mij NIETS verteld hadden.

“Ja, jij bent er ook nooit!”
Kon ik als sneer incasseren. Het lag duidelijk aan mij dat Flip verdwenen was. Want Ez had hem op vrijdag meegekregen en het was inmiddels woensdag. Eén telefoontje naar de BSO en Flip was weer terecht. Ik had redelijk de pest in. Gelukkig kon ik “wraak” nemen. Flip had een dagboekje waar zijn avonturen in opgeschreven konden worden en die werden dan in de klas voorgelezen. Ik heb er een stukje in geschreven…….

Lieve vlinderkinderen. Afgelopen vrijdag mocht ik eindelijk een keer met Ezra mee. Die gaat vaak met een busje mee, dat leek mij ook wel wat. Toen nog wel. We zijn samen ingestapt en naar BSO Eigen Wijs gereden. Daar is het een beetje misgegaan. Ezra heeft mij mee naar binnen genomen. Maar onze juffen hadden niet aan de mamma van Ezra verteld dat ik ook mee mocht naar het huis van Ezra en toen ben ik achtergebleven op de bso. Niet dat ik me daar verveeld heb hoor, toen alle kindertjes weg waren heb ik eens kennis gemaakt met de knuffels van het kinderdagverblijf en de bso. Met Roosje Pop en Martijn Beer heb ik veel plezier gehad, eigenlijk waren dat een soort van collega’s van mij. Op woensdag hoorde de mama van Ezra dat ik bij de bso achtergebleven was en heeft ze daar aan de leidsters gevraagd om mij op te zoeken. Gelukkig ben ik toen snel gevonden.

“Hee, ben jij nu Flip?” hoorde ik iemand zeggen.
“Wat een lieve beer!” zei een andere juf.

Op donderdag mocht ik dan EINDELIJK mee naar het huis van Ezra en heb ik lekker bij hem in bed geslapen. Onder een panterdekbed, paarse beertje van Ezra lag al op ons te wachten. Sjonge, wat heb ik lekker geslapen.”

—————————————————————————————————————
 

Ezra en Flip

Niet lang daarna kon Ezra naar de Vrije School en hebben we deze schatten/katten van juffen achter ons gelaten.

 

 

Geef een reactie

