Elkaar kwijt raken op de snelweg, dat is een fluitje van een cent.

???????????????????????????????Vrijdagmorgen gaan we terug naar Zwolle. En gaat het weer mis. Nu ben ik beter op de hoogte van de route als we weer naar huis gaan. De 48 naar Koblenz maar we steken na een stuk door weer over de b262 om op de 61 te komen. Vanaf daar kunnen we op de borden simpel naar huis rijden. Alleen even die doorsteek ….

Bij Kaisersesch gaan we de 48 op. Daar raak ik gelijk op achterstand omdat ik achter rijdend minder snel in kan voegen. Twee grote vrachtwagens en een andere motorrijder zitten ertussen. Het gaat omhoog tegen de wind in, mijn 35 pk motorfietsje is niet zo snel in staat om meer snelheid te maken om de vrachtwagens in te halen. Komt nog wel denk ik. De twee andere motorfietsen kan ik nog wel zien al zie ik de afstand groter worden. Inwendig mopper ik op Ad dat hij de afstand groter laat worden. Maar we rijden op de snelweg ik maak me niet heel veel zorgen. Dan komen we bij een afrit en ik zie een rode motorfiets op de afrit rijden. Ik denk dat Ad het is en ik rij er achter aan ….. maar, Fuck a Duck!, het is de andere motor rijder!

Boven aan de afrit in de middle-of-nowhere op het verlaten Duitse platteland sta ik stil. Het liefst zou ik het bijltje er bij neergooien maar ik besef vrijwel meteen dat er niks anders op zit dan verder te rijden. Ik gooi er wat krachttermen uit en sms;
“Ben-de-verkeerde-motor-achterna. Rik-nabr-volgdnde-stop.”
Ik neem de oprit. En wat doe ik: clever dickie me rijdt de verkeerde oprit op, terug naar Kaisersesch. Ik zie het meteen bij het invoegen en @#$%$#@! Besef ik dat er niets anders op zit dan door te rijden naar de oprit waar ik vandaan kom. Bij een parkeerplaats stop ik voor een sms;
“Kan-even-duren-wamt-hk-ben-dd-verkeerde-kant-opgerden @!&>”
Vandaag laat ik de spelfouten voor wat ze zijn.

De eerstvolgende afrit (Kaisersesch weer)rij ik eraf en neem ik de goede oprit. De afrit Kaifenheim laat ik rechts liggen. Daarna zie ik een pompstation, zou Ad daar zijn? Nee, wel heeft hij ge-sms’t dat ik de afrit Mayen moet hebben, de rotonde ¾ moet rijden en dan bij de volgende parkeerplaats stoppen. Ik vraag me af waarom hij niet op het pompstation gewacht heeft. Afijn, ik rij verder en bij de 1e P staat een grote rode motor geparkeerd. Together again!

Bij Niedermendig gaan we de 61 op. Vanaf nu is het piece-of-cake. Gewoon Venlo en A73 in de gaten houden, daarna verschijnen A50 en Zwolle ook op de borden. Zei ik piece-of-cake? Spelbreker is de stevige wind. Vlak voor een hoge brug besluit Ad om twee vrachtwagens in te halen en ik wil niet achterblijven. Op de brug krijg ik de wind schuin tegen vol voor de kiezen en het inhalen van de twee vrachtwagens wordt een hachelijke belevenis.

???????????????????????????????

One thought on “Elkaar kwijt raken op de snelweg, dat is een fluitje van een cent.

  1. Pingback: Probleem opgelost | Kaatjevliet's Blog

Geef een reactie

