Eindelijk onderweg!

Het regent. Precies die regen die Ad al op het weerbericht gezien had. Saai en grijs en volhardend. Mijn wandelplan van vanmorgen was om de boot, King of Seaways een paar keer rond te lopen. Eerst regende het nog zachtjes, zonder jas kon ik daar heen lopen. Verbaasd werd ik nagekeken. Het zijn vooral de rookverslaafden die op dit vroege uur aan dek zijn.
Dan maar een koffie in ‘the Lighthouse cafe’

Tijdens het rijden was het weer goed. In de verte zagen we het regenen. Grote dikke zware wolken met regensluiers eronder. Bij de grensovergang tussen Engeland en Schotland in de Cheviot hills reden we de bewolking binnen. Daar was het zoals altijd koud en nat. Meestal is het stille en verlaten plaats. Ik zag hoe een doedelzakspeler snel uit een auto kwam om voor de grenssteen te gaan spelen. Vrijwel direct daarna stopten er twee bussen vol met toeristen.

De cholesterolkar stond vandaag verkeerd. Links Engeland, rechts Schotland!

De cholesterolkar stond vandaag verkeerd. Links Engeland, rechts Schotland!

We gaan naar een camping waar we twee keer eerder waren, in Mains Farm Wigwams, in Thornhill, Stirling. Eén helft v/d camping is helemaal volgebouwd met huisjes en Wigwam’s. Aan de andere kant v/d weg met een eindeloos uitzicht over de heuvels is het campeerveld.

Mains farm Wigwams

Mains farm Wigwams

De schotten hebben de reputatie dat bijna alles frituren. Deze stukken Haggis waren simpelweg door een beslagje gehaald en gefrituurd. Baggervet!

De schotten hebben de reputatie dat bijna alles frituren. Deze stukken Haggis waren simpelweg door een beslagje gehaald en gefrituurd. Baggervet!

Het is veel te nat op de camping om zelf te koken en we hebben wat te vieren; mijn eerste motor rit in Engeland en Schotland. We gaan eten in de ‘the Crown Inn’ down the road. Ik neem mijn favoriete schotse soep: Leek&Potatoes. Ad is geïnteresseerd in de ‘haggis fritters’ als voorgerecht. Hij heeft iets met Haggis, ik niet!

2 thoughts on “Eindelijk onderweg!

  1. Gefrituurde mars en snickers is ook een uitvinding waar ik zelf nooit op zal komen.
    Uitproberen en proeven hoeft dan ook niet.
    Haggis vind ik niet lekker. Maar gefrituurd? Geeft het dan wel smaak?
    Mijn ex is al lang weer terug. Maar toch houd ik van Schotland.
    Vrolijke groet,

Geef een reactie

