Terug naar huis en Pech onderweg II

De Noordzee, de Noordzee .....

De Noordzee, de Noordzee …..

Mijn aantekeningen hielden bij 28/8 op. Thuis gekomen heb ik niet de moeite genomen de laatste dag op te schrijven.
Het begon als een stralende dag. Ad kon niet wachten om terug te gaan zijn motorfiets om te controleren of de band nog hard genoeg was. Dat was tie, alles zou goed komen!

Hadden we gedacht dat wij motorrijders er als eerste af mochten omdat we er als laatsten opgekomen waren …… dat hadden we gedacht. Ach ja.

IMG_1879

Het had wel wat om in een lange stoet motorrijders door IJmuiden te rijden. Bij het wachten ergens sprak ik de Fransoos die we bij de Applecross Pass ook al tegen gekomen waren. Hij vond dat mijn fietstassen niet goed hingen. Even buiten IJmuiden gingen we de snelweg op waar Ad stopte in op de vluchtstrook. Hij vond opeens dat mijn tassen gecontroleerd moesten worden. Echt mooi hingen ze niet, beter kon ook niet. Ad startte zijn motor en reed weg. Dat wilde ik ook …….. maar er kwam alleen een zacht rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrttttt uit de motor en meer niet. Vermoedelijk mistte Ad mij pas kilometers verder. Ik had al de ANWB gebeld. Zeker 20 minuten stond ik daar. Er stopte nog een andere vriendelijke motorrijder, of ik wellicht de dodemansknop omgezet had (ja dat weet ik wel dat ik al meermalen meegemaakt, als mijn motor niet wil starten is dat het eerst waar ik naar kijk)

Eerst zag ik Ad op zijn grote rode motorfiets, direct daarna het geel van een ANWB pick-up truck. Samen waren ze er snel uit. De startmotor was kapot. Ik werd aangeduwd en zo kon ik naar huis rijden. Als ik hem maar niet af liet slaan!
Ik heb zelfs getankt met een draaiende motor. Nu hadden we allebei haast om thuis te komen. Ad heeft onderweg een keer zijn band opgepompt en reden we in een keer door naar de garage. Afspraak gemaakt voor een reparatie.

De BMW van Ad kreeg de week erop een nieuwe achterband. In de oude vonden ze de boosdoener. Een scherpe schroef die ons akelig bekend voorkwam, een uit een serie waarmee we een maand eerder ons wandmeubel gerepareerd hadden …..

Ik dank onze beschermengelen die ervoor gezorgd hebben dat beide motorfietsen de hele vakantie braaf en zonder panne door konden rijden. Dat de reparatie van mijn Suuz daarna een soap met veel te veel afleveringen werd neem ik op de koop toe.

5 thoughts on “Terug naar huis en Pech onderweg II

  1. Het was weer een leuk reisverslag. Dapper hoor. Zo op de motor. Wij blijven kiezen voor de auto en hotels. Maar wij zijn dan ook veeeel ouder dan jullie.

Geef een reactie

